A jövő üzletasszonya egy mai startupper

Meghallod azt a szót, hogy startupper és egyből egy csapat egyetemista srácra gondolsz, akik hétköznapi heckerekből éppen a Forbes Top 100 30 alatt-lista tetejére tartanak ilyen-olyan konfliktusok közepette, miközben eszméletlen mennyiségű specialty kávét fogyasztanak el. Legalábbis a filmekben. A valóságban vannak fiatal nők is, akik karrierváltók, vagy éppen gimisként ugrottak bele egy saját vállalkozásba. Ez a cikksorozat róluk fog szólni és arról, miért is fogj majd bele te is abba, hogy egy szép napon megvalósítsd az álmaidat! 

Leginkább, akkor nevezheted magadat startuppernek, ha van egy olyan megoldás a fejedben, ami az új technológiák használatával könnyítheti meg az emberek életét. Mindezek mellett pedig attól sem tartasz, hogy végigvidd az ötletedet: kutass, tervezz, csapatot építs és létrehozz valami olyat, amit rajtad kívül senki, vagy legalábbis kevesen kísérelnek meg. 

A legtöbb startupper az Y- és a Z-generáció tagjai közül kerül ki, aminek rendkívül egyszerű oka van. Ez az a két generáció még fiatalon nőtt bele a technológiai forradalomba, és rájuk nem hatottak már a XX. század második felének politikai változásai, melyek főként rettegést és elszigeteltség érzést hoztak. Számukra már nyitott könyv a világ, amibe bármikor belenézhetnek és rendelkezésükre áll már annyi információ, ami alapján szabad véleményt formálhatnak mindenről, amit ott találnak.

Sokszor elég ismerni egy másik ember helyzetét ahhoz, hogy teljesen a feje tetejére fordítsd a világot és azt mondd, hogy te nem fogod elnyomni a beosztottjaidat, még inkább nem fogod zaklatni őket és nem hiszed el azt sem, hogy hatékonyan dolgozni csak reggel 8-tól, délután 4-ig lehet. Elég egy kicsit kutakodni a neten, és az ember számos tanulmányhoz hozzáférhet, és megtalálhatja, hogy melyik számára a legjobb üzleti modell.

Akik ma startupperek, azok kitartással a jövő üzletasszonyai lesznek, és teljesen máshogy fogják felépíteni a cégeiket, mint az elődeik. Az erő számukra a csapatban és a közös célban rejlik, nem pedig az egóban, hiszen tudják már, hogy mekkora károkat tud okozni az, ha valaki akkor is azt hangoztatja, hogy ki a király, amikor a projekt szempontjából ez teljesen lényegtelen. 

Persze, ők sem csak úgy teremnek a fákon, hanem valamilyen munkatapasztalatból táplálkoznak. Sokszor munkavállalóból válnak vállalkozóvá. Ilyen Csenge és Réka is, akik freelancerekből lettek egy freelancereket összefogó startup, a Briefly megalapítói. Ők, a következő cikkben írnak majd arról, milyen is a beosztott székéből a főnökébe kerülni. 

Én pedig Brigi voltam, aki 30 évesen váltott karriert és azzal foglalkozik, hogy segítse az egyetemi online oktatást az Unipie applikációjával. De erről majd később.