A jövő üzletasszonya egy mai startupper

Meghallod azt a szót, hogy startupper és egyből egy csapat egyetemista srácra gondolsz, akik hétköznapi heckerekből éppen a Forbes Top 100 30 alatt-lista tetejére tartanak ilyen-olyan konfliktusok közepette, miközben eszméletlen mennyiségű specialty kávét fogyasztanak el. Legalábbis a filmekben. A valóságban vannak fiatal nők is, akik karrierváltók, vagy éppen gimisként ugrottak bele egy saját vállalkozásba. Ez a cikksorozat róluk fog szólni és arról, miért is fogj majd bele te is abba, hogy egy szép napon megvalósítsd az álmaidat! 

Leginkább, akkor nevezheted magadat startuppernek, ha van egy olyan megoldás a fejedben, ami az új technológiák használatával könnyítheti meg az emberek életét. Mindezek mellett pedig attól sem tartasz, hogy végigvidd az ötletedet: kutass, tervezz, csapatot építs és létrehozz valami olyat, amit rajtad kívül senki, vagy legalábbis kevesen kísérelnek meg. 

A legtöbb startupper az Y- és a Z-generáció tagjai közül kerül ki, aminek rendkívül egyszerű oka van. Ez az a két generáció még fiatalon nőtt bele a technológiai forradalomba, és rájuk nem hatottak már a XX. század második felének politikai változásai, melyek főként rettegést és elszigeteltség érzést hoztak. Számukra már nyitott könyv a világ, amibe bármikor belenézhetnek és rendelkezésükre áll már annyi információ, ami alapján szabad véleményt formálhatnak mindenről, amit ott találnak.

Sokszor elég ismerni egy másik ember helyzetét ahhoz, hogy teljesen a feje tetejére fordítsd a világot és azt mondd, hogy te nem fogod elnyomni a beosztottjaidat, még inkább nem fogod zaklatni őket és nem hiszed el azt sem, hogy hatékonyan dolgozni csak reggel 8-tól, délután 4-ig lehet. Elég egy kicsit kutakodni a neten, és az ember számos tanulmányhoz hozzáférhet, és megtalálhatja, hogy melyik számára a legjobb üzleti modell.

Akik ma startupperek, azok kitartással a jövő üzletasszonyai lesznek, és teljesen máshogy fogják felépíteni a cégeiket, mint az elődeik. Az erő számukra a csapatban és a közös célban rejlik, nem pedig az egóban, hiszen tudják már, hogy mekkora károkat tud okozni az, ha valaki akkor is azt hangoztatja, hogy ki a király, amikor a projekt szempontjából ez teljesen lényegtelen. 

Persze, ők sem csak úgy teremnek a fákon, hanem valamilyen munkatapasztalatból táplálkoznak. Sokszor munkavállalóból válnak vállalkozóvá. Ilyen Csenge és Réka is, akik freelancerekből lettek egy freelancereket összefogó startup, a Briefly megalapítói. Ők, a következő cikkben írnak majd arról, milyen is a beosztott székéből a főnökébe kerülni. 

Én pedig Brigi voltam, aki 30 évesen váltott karriert és azzal foglalkozik, hogy segítse az egyetemi online oktatást az Unipie applikációjával. De erről majd később.

 

Előadóink


Az álomjövő nem jön el magától! Ahhoz, hogy álmaink, vágyaink meg is valósulhassanak, tervezésre és aktív cselekvésre van szükség. Előadónk segít, hogy rálátást nyerj arra, milyen lépések szükségesek egy-egy komolyabb cél eléréséhez. Ezenkívül megtudhatod azt is, miért fontos, hogy legyen hosszú távú pénzügyi stratégiád, mit jelent a pénzügyi tudatosság és a pénzügyi intelligencia a személyes pénzügyeink területén. Választ kapsz arra a kérdésre is, hogy a nők tényleg kockázatkerülőbb befektetők-e. Mennyi hosszú távon a túlzott óvatosság ára? Hogyan használd jól a pénzpiaci szereplők szolgáltatásait és miért elengedhetetlenül fontosak a speciális női pénzügyi programok? 

Dr. Árvai Anita tízéves jogi pályafutást hagyott maga mögött, hogy megnyissa a saját éttermét, a Veganeeta Home-ot Balatonalmádiban. A döntésére egy komoly betegség és a vegán életmód is hatással volt. Ma már biztos benne, hogy így teljes az élete, és amellett, hogy sikeres üzletasszony, saját könyvet is ír, szerepelt a GLAMOUR Book exkluzív kiadványunkban is 2021-ben. Ismerd meg inspiráló történetét!

Ha makaron, akkor Chez Dodo, de ma már csodás francia, kézműves süteményeket is kóstolhatsz a Budapest belvárosában található üzletben. Szalai Dóra, a makaronmanufaktúra megálmodója magával ragadó, pozitív személyiség, és amit létrehozott, pontosan ezt az elbűvölő, ellenállhatatlan világot jeleníti meg. Sokat tanulhatsz tőle!

Ismerd meg a Creppy Palacsintaház étterem megálmodójának sikersztoriját; vállalkozása az elmúlt években az egyik legnépszerűbb és legkülönlegesebb egységgé feljlődött. A nevéhez fűződik a Creppy Franchise System, mely számos hazai és nemzetközi díjat is elnyert. 2019-ben beválasztották a világ legígéretesebb franchise rendszerei közé, a Nemzetközi Franchise Szövetségtől Las Vegasban vehette át a rangos elismerést. Hogyan épít palacsintabirodalmat? Megtudhatod!

Érdekel, hogyan tud a márkád növekedni egy kockázatitőke-befektető segítségével? Kíváncsi vagy olyan hazai és globális sikertörténetekre a divat világából, amik mögött egy intézményi befektető is állt? Hallgasd meg Dietrich Péter, a Hiventures Divat & Design tőkeprogram befektetési igazgatójának előadását arról, hogy milyen üzleti döntéseket érdemes meghozni annak érdekében, hogy márkád a leghatékonyabban tudjon skálázódni, és minél hamarabb kilépjen a nemzetközi piacra!

Minden vállalkozás életében vannak mérföldkövek, célkitűzések, a megfelelő fejlődéshez elengedhetetlen a biztos pénzügyi háttér. Egy újabb fejlődési lépcső megugrásához időnként pénzügyi segítségre van szükség. Krisán László, a Kavosz Zrt. vezérigazgatója segítségével minden hasznos információt megtudhatsz a banki hitelekről, Pap Sára üzletasszony pedig a sikerei mellett a pénzügyi támogatással kapcsolatos tapasztalatait is megosztja veled.

Egy vállalkozás alapításához nem elég egy jó ötlet. Rengeteg előkészítéssel és tanulással jár, hogy megvalósíts egy sikeres üzletet. A vállalkozás elindítása után is fontos a fegyelem és a figyelem, hogy stabilan, fokozatosan tudjon fejlődni a céged. A kritikus első két évhez kapsz most öt nagyon hasznos tippet, hogy hosszú távon sikeres legyél! 

Két sikeres műsorvezető, akiknek fontos, hogy gondoskodjanak a jövőjükről. Hisznek az álmaikban, a tudásban, és a refelktorfényen kívül, de ahhoz kapcsolódóan, új területen egyengetik karrierjüket. Rebeka Kinda Clothing ruhamárkájával robbant be a divat világába, Ramóna pedig Mona Managment ügynökségével hazai hírességeket, influenszereket képvisel.

A vállalkozás céljának pontos kijelölése, valamint üzletasszonyként és magánemberként megfogalmazott céljaink összhangja fontos alapköve a vállalkozás hosszú távú működésének. Ha tudjuk, mit szeretnénk megvalósítani, láthatóvá válnak az irányok és a lehetőségeink. Nyitott szemmel és füllel járva észrevesszük azokat a tényezőket, melyek segítenek bennünket vállalkozói utunk során. Ha a fókuszt megtartjuk, láthatóvá és érthetővé válik számunkra az is, hogy milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre. Ezen a szemüvegen keresztül szeretném az előadásomban bemutatni, hogyan érdemes felkészülni a fejlesztési források, köztük az EU-s támogatások fogadására, és mivel tudunk ehhez kézzelfogható segítséget nyújtani a SEED Alapítvány részéről.

Gondol a jövődre! Intelligens nőként már most érdemes készülni a nyugdíjas éveidre. Szakértőnk elárulja, hogyan állj neki, hogyan teheted a pörgős éveid utáni pihenős időszakot felhőtlenné. A szakember praktikus segítséget nyújt, és segít az öngondoskodásban. Vajon az életkorodnak megfelelő szolgálati idővel rendelkezel? Vajon jelenleg mekkora nyugdíjra lennél jogosult, ha ezekkel a kondíciókkal dolgozol, takarékoskodsz tovább? Korai nyugdíjat tervezel? Hogyan sikerülhet?