Akkor is egyedi vagy a piacon, ha van konkurenciád!

A startup vállalkozások és a startup vállalkozások körül mozgó emberek hajlamosak elvárni azt, hogy mindenki egy olyan ötlettel rukkol majd elő, ami egyáltalán nincs még a piacon. De mi van akkor, ha egyszerre jött az ötlet egy másik csapattal és mindketten világuralomra, de legalábbis befektetésre hajtotok?

 

Kezdjük a sokat emlegetett Kék óceán stratégiánál és máris nem fogod azt gondolni, hogy sutba kell dobni az ötletedet! A közismert piaci fogalom azt jelenti, hogy olyan vizekre evezel, ahol eddig senki sem járt és úttörőként te hódítod meg a területet. Abban az öbölben, ahova egy hajó beúszott már és jókat halászott, előbb utóbb meg fog jelenni egyre több kis és nagy hajó is. A végén pedig mindenki számára vonzó cél lesz. Ebben nincsen semmi nagy dolog, ezt hívják jelképesen annak, hogy egy piac létrejön a semmiből.

 

Tehát, amikor arra szánod magad, hogy egy teljesen új dolgot hozol létre, valójában piacot teremtesz és ott lesz konkurenciád is és lesznek olyanok is, akik arra építkeznek, hogy a te általad teremtett szakágat kiszolgálják valamilyen termékkel.

 

A konkurencia megléte egy innovatív vállalkozás esetében nem azt jelenti, hogy valaki mindenáron le akar taszítani a trónodról, hanem azt jelenti, hogy az ötletre, amin dolgozol valós igény van és ez valahol megnyugtató. Megnyugtató, mert így biztosabb kilátásaid vannak arra, hogy lesz is valaki, aki megvásárolja az adott terméket.

 

Nem árt már az elején is figyelni a konkurens cég munkásságát, hiszen rengeteget lehet tanulni belőle. Egy ismeretlen terepen számtalan meglepetés érhet, ami lehet jogi buktató, vagy technikai jellegű is. Nagyon ritka az, hogy két cég pont ugyanazt a megoldást választja az összes többi lehetőség közül. Sok esetben csak akkor tudod meg, hogy jól döntöttél, amikor a másik vállalkozás már sikert ért el a másik megoldással, vagy nagyot bukott rajta. Ez segít meghatározni azt, hogy merre érdemes haladni és milyen problémák merülhetnek fel, amikkel érdemes foglalkozni.

 

Okos dolog kellő távolságból figyelni a konkurencia lépéseit, de még okosabb, ha az időd nagy részét a saját terméked fejlesztésére fordítod. Ha folyamatosan a másikat figyeled, előbb-utóbb meggondolatlan döntéseket fogsz hozni, vagy sokkal kevesebbnek fogod érezni magadat. Ezeknek a végkimenetele pedig ugyanaz : elhanyagolod a saját terméked fejlődését. A felhasználók pedig otthagynak majd, mert ők nem egy cég ellenfelét keresik, hanem a jó terméket.

 

Az egyediséget azt gondolom, hogy hiba a puszta ötletben keresni. Az ötlet sokszor azért születik meg, mert a társadalom tagjai igényt tartanak rá és nem azért, mert másnak nem jutott eszébe foglalkozni vele. Az egyediség inkább a probléma megoldásában és a projekt kidolgozásában van. Attól lesz valami különleges, hogy egy jól átgondolt kreatív vonalon építkezik és olyan megoldást kínál, ami miatt az emberek számára kényelmesebb, izgalmasabb, szerethetőbb lesz más produktumnál. Ez lesz a termék lelke, amit nehéz leutánozni.

 

A mi cégünk online oktatással foglalkozik : egy webes könyvtárat hoztunk létre, ahol az egyetemisták olvashatják és ki is jegyzetelhetik a tankönyveket. A webes alkalmazásunk felületét igazán idén ősszel tudják majd először használni az egyetemi hallgatók. Nekünk is van konkurenciánk, olyan is van, akiről tudjuk, hogy a mi ötletünket kezdte el megvalósítani egy kicsit másik úton. Figyeljük őket, de sokkal fontosabb számunkra, hogy a következő tanévben minél jobban kidolgozott újdonságokkal lepjük meg a hallgatókat és mindenkit, aki szeretne tudományos olvasmányokhoz jutni.  

 

Előadóink


Az álomjövő nem jön el magától! Ahhoz, hogy álmaink, vágyaink meg is valósulhassanak, tervezésre és aktív cselekvésre van szükség. Előadónk segít, hogy rálátást nyerj arra, milyen lépések szükségesek egy-egy komolyabb cél eléréséhez. Ezenkívül megtudhatod azt is, miért fontos, hogy legyen hosszú távú pénzügyi stratégiád, mit jelent a pénzügyi tudatosság és a pénzügyi intelligencia a személyes pénzügyeink területén. Választ kapsz arra a kérdésre is, hogy a nők tényleg kockázatkerülőbb befektetők-e. Mennyi hosszú távon a túlzott óvatosság ára? Hogyan használd jól a pénzpiaci szereplők szolgáltatásait és miért elengedhetetlenül fontosak a speciális női pénzügyi programok? 

Dr. Árvai Anita tízéves jogi pályafutást hagyott maga mögött, hogy megnyissa a saját éttermét, a Veganeeta Home-ot Balatonalmádiban. A döntésére egy komoly betegség és a vegán életmód is hatással volt. Ma már biztos benne, hogy így teljes az élete, és amellett, hogy sikeres üzletasszony, saját könyvet is ír, szerepelt a GLAMOUR Book exkluzív kiadványunkban is 2021-ben. Ismerd meg inspiráló történetét!

Ha makaron, akkor Chez Dodo, de ma már csodás francia, kézműves süteményeket is kóstolhatsz a Budapest belvárosában található üzletben. Szalai Dóra, a makaronmanufaktúra megálmodója magával ragadó, pozitív személyiség, és amit létrehozott, pontosan ezt az elbűvölő, ellenállhatatlan világot jeleníti meg. Sokat tanulhatsz tőle!

Ismerd meg a Creppy Palacsintaház étterem megálmodójának sikersztoriját; vállalkozása az elmúlt években az egyik legnépszerűbb és legkülönlegesebb egységgé feljlődött. A nevéhez fűződik a Creppy Franchise System, mely számos hazai és nemzetközi díjat is elnyert. 2019-ben beválasztották a világ legígéretesebb franchise rendszerei közé, a Nemzetközi Franchise Szövetségtől Las Vegasban vehette át a rangos elismerést. Hogyan épít palacsintabirodalmat? Megtudhatod!

Érdekel, hogyan tud a márkád növekedni egy kockázatitőke-befektető segítségével? Kíváncsi vagy olyan hazai és globális sikertörténetekre a divat világából, amik mögött egy intézményi befektető is állt? Hallgasd meg Dietrich Péter, a Hiventures Divat & Design tőkeprogram befektetési igazgatójának előadását arról, hogy milyen üzleti döntéseket érdemes meghozni annak érdekében, hogy márkád a leghatékonyabban tudjon skálázódni, és minél hamarabb kilépjen a nemzetközi piacra!

Minden vállalkozás életében vannak mérföldkövek, célkitűzések, a megfelelő fejlődéshez elengedhetetlen a biztos pénzügyi háttér. Egy újabb fejlődési lépcső megugrásához időnként pénzügyi segítségre van szükség. Krisán László, a Kavosz Zrt. vezérigazgatója segítségével minden hasznos információt megtudhatsz a banki hitelekről, Pap Sára üzletasszony pedig a sikerei mellett a pénzügyi támogatással kapcsolatos tapasztalatait is megosztja veled.

Egy vállalkozás alapításához nem elég egy jó ötlet. Rengeteg előkészítéssel és tanulással jár, hogy megvalósíts egy sikeres üzletet. A vállalkozás elindítása után is fontos a fegyelem és a figyelem, hogy stabilan, fokozatosan tudjon fejlődni a céged. A kritikus első két évhez kapsz most öt nagyon hasznos tippet, hogy hosszú távon sikeres legyél! 

Két sikeres műsorvezető, akiknek fontos, hogy gondoskodjanak a jövőjükről. Hisznek az álmaikban, a tudásban, és a refelktorfényen kívül, de ahhoz kapcsolódóan, új területen egyengetik karrierjüket. Rebeka Kinda Clothing ruhamárkájával robbant be a divat világába, Ramóna pedig Mona Managment ügynökségével hazai hírességeket, influenszereket képvisel.

A vállalkozás céljának pontos kijelölése, valamint üzletasszonyként és magánemberként megfogalmazott céljaink összhangja fontos alapköve a vállalkozás hosszú távú működésének. Ha tudjuk, mit szeretnénk megvalósítani, láthatóvá válnak az irányok és a lehetőségeink. Nyitott szemmel és füllel járva észrevesszük azokat a tényezőket, melyek segítenek bennünket vállalkozói utunk során. Ha a fókuszt megtartjuk, láthatóvá és érthetővé válik számunkra az is, hogy milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre. Ezen a szemüvegen keresztül szeretném az előadásomban bemutatni, hogyan érdemes felkészülni a fejlesztési források, köztük az EU-s támogatások fogadására, és mivel tudunk ehhez kézzelfogható segítséget nyújtani a SEED Alapítvány részéről.

Gondol a jövődre! Intelligens nőként már most érdemes készülni a nyugdíjas éveidre. Szakértőnk elárulja, hogyan állj neki, hogyan teheted a pörgős éveid utáni pihenős időszakot felhőtlenné. A szakember praktikus segítséget nyújt, és segít az öngondoskodásban. Vajon az életkorodnak megfelelő szolgálati idővel rendelkezel? Vajon jelenleg mekkora nyugdíjra lennél jogosult, ha ezekkel a kondíciókkal dolgozol, takarékoskodsz tovább? Korai nyugdíjat tervezel? Hogyan sikerülhet?