Saját vállalkozás Tedd! & Ne tedd!

Ha nem vállalsz kockázatot, akkor sohasem fogsz tudni változtatni az életeden. Ha már beindítottad a saját bizniszedet, tudod, hogy az első lépések nagy bátorságot igényelnek és gyakran nem könnyűek. Ha viszont egyszer beindul valami, akkor már nincs mitől tartani, nem igaz? Sajnos nem. Kevés válallkozás annyira profi, hogy önjáró legyen, ha egyáltalán van olyan. Nézzük, min kell rajta tartanod a szemedet!

 

Ne tedd!

Sokan azért lesznek vállalkozók, mert születik egy olyan ötletük, amitől sikert remélnek vagy valamiben annyira tehetségesek, hogy önállóan és nem egy cég keretein belül szeretnék azt kamatoztatni. Ez természetesen alapvető, azonban önmagában csak ez nem fog végigvinni a siker göröngyös útján, ha közben nem szenvedélyesen szereted, amit csinálsz. A saját válallkozás igazán annak való, akinek a munkája egyben a hobbija is, akinek nem esik ki ötkor a kezéből a ceruza, aki élvezettel dolgozik bármennyit, mert a szakmájában nem kizárólag a pénzkereseti lehetőséget látja. Az önálló válallkozásra eleinte gyakran jellemző rengeteg befektetett energia, sok munka, bizonytalan bevételek, kevés siker, sok kiadás, előre nem látott gondok csak azt nem rettentik el, aki nem a munkát, hanem a szenvedélyét látja mindebben.

 

Tedd!

Kérd ki mások véleményét. Az természetes, hogy tartasz a konkurenciától, ha azonban kezdő vagy az üzleti életben, elengedhetetlen, hogy legyenek olyan ismerőseid, akiktől tudsz tanácsot kérni. Még ha fantasztikus ötleteid is vannak, akkor is lehetnek olyan, másnak esetleg rutinszerű apróságok, amiket te nem tudsz, viszont nagy hatással lehetne a vállalkozásodra. Az alapvető, hogy elkezded olvasni a megfelelő újságokat, magazinokat, hírportálokat és tisztában vagy a napi politikai és gazdasági helyzettel, de az sem árt, ha jelen vagy szakmád fontos eseményein, csatlakozol a releváns közösségi oldalakhoz, és igyekszel megismerni a szakmádban minél több fontos embert, akiktől nem szégyellsz akár konkrét tanácsokat is kérni.

 

Tedd!

Kelts jó benyomást! Bármi, ami a szolgáltatásoddal kapcsolatos, és a potenciális ügyfeleid vagy vásárlóid is találkoznak vele, beleszámít annak megítélésébe. Ebbe beletartozik a weboldal dizájnja, az, hogy mit postolsz a közösségi oldalakon, egészen odáig, hogy mit viselsz és hol találkozol a potenciális ügyfeleiddel. Minden apró részletnek a helyén kell lenni, hiszen az első benyomások nagyon fontosak. Sokat segíthet, ha folyamatosan monitorozod a véleményeket, teret adsz a kritikának is, és a lehetőségeidhez mérten minden a cég arculatához tartozó fontosabb feladatot profikra bízol. Nem érthetsz és nem is értesz mindenhez a céges parti megszervezésétől a honlapod dizájnján át addig, hogy milyen reklámtollat osztogatsz. Pedig ezeken az apróságokon is sok múlhat.

 

Ne tedd!

Ne felejtsd el, miért akartál saját vállalkozást! Fontos, hogy mindig szem előtt tartsd a célt, ami természetesen idővel változhat, de mindig kell lennie hosszú távú terveknek a fejedben, és ha nagyon kezd eltérni a valóság attól, amiért tulajdonképpen belevágtál, vizsgáld felül, hová tart a vállalkozásod. Azt is figyeld meg, hogy tényleg élvezettel, szenvedéllyel, tele új ötletekkel dolgozol, vagy elkezdtél fásulni? Ha nem fejlődsz, ha nem keresed már az új kihívásokat, lehet, hogy mégsen az álomszakmádat űzöd.